Motorkleding kopen

We zijn allemaal nieuwkomers geweest en in dit bericht gaan we erover praten. Als je net je motorrijbewijs hebt behaald, let dan op, want we gaan je motorkleding aanbevelen: helmen, jassen, handschoenen en alles wat je nodig hebt, zodat je geen fortuin hoeft te betalen, en een paar gratis tips van ons ontvangt. Allereerst: onthoud dat iedereen ooit een beginner was.

De motorhelm

Dit gezegd hebbende, laten we beginnen met het meest elementaire en belangrijkste item, de helm. Waar moeten we naar zoeken? Nou, de helm moet aan alle homologaties voldoen. Dit zie je op de helmetiketten; de Europese homologatie heet ECE 22.05. Beschikbare soorten motorhelmen: volledig gezicht – de klassieker van alle tijden – modulair, waarmee u de kinbalk omhoog kunt brengen, en jet, waarbij het gezicht zichtbaar is. En afgezien van hun formaat, is de andere manier om helmen te classificeren op basis van het materiaal waarvan ze zijn gemaakt. De hoofdstructuur, de schaal genaamd, kan van vezel (glas, koolstof, enz., of verschillende combinaties) of thermoplastisch zijn, die iets zuiniger zijn en niet zo veel slagvastheid hebben. Als je veel in de stad gaat reizen, raden we je misschien een systeemhelm aan. Vezelschaal, die altijd de beste veiligheidsgarantie garandeert en een goede geluidsisolatie heeft en van topkwaliteit is.

LS2 helm

Een andere iets zuinigere optie is de LS2 FF399 Valiant. Het is ook een modulaire helm met de bijzonderheid dat de kinbeugel helemaal naar achteren gaat. Toch nieuwsgierig? Deze heeft een thermoplastische schaal en de sluiting is micrometrisch, een soort sluiting die heel gemakkelijk te openen en te sluiten is. Beide modellen hebben een ingebouwd zonnevizier, een donker vizier onder het scherm dat als een zonnebril fungeert, of je nu de kinbeugel naar beneden hebt of niet. Echt heel erg handig.

Sport motorfietshelm

Als je gas wilt geven op de weg en op zoek bent naar een meer recreatief gebruik dan een helm met een fiberschaal en een dubbele gespsluiting, wat een perfecte mix is ​​tussen een sporthelm en een helm voor dagelijks gebruik.

Een motorjas

Zoek voor winter- en tussenseizoen een jas met een uitneembare thermische binnen voering. Voor de zomer is het beter om voor een geventileerd jack te gaan, met microperforaties en mesh-stof die beter ademt.

Gids voor fietswielonderdelen en fietswieltypen

Een typisch fietswiel bestaat uit drie hoofdtypen, namelijk de velg, spaken en band. De velg is het onderdeel dat de banden aan het wiel bevestigt en is meestal gemaakt van staal, aluminiumlegering of koolstofvezel. Spaken zijn ondertussen de dunne en meestal cilindrische metalen onderdelen die de velg verbinden met de naaf van het wiel. Een gewoon fietswiel kan tussen de 12 en 48 spaken tegelijk hebben. Ten slotte is de band het buitenste deel van het wiel. Het is meestal gemaakt van rubber en kan buisvormig of clincher zijn.

Op dezelfde manier dat er verschillende soorten fietsen zijn voor verschillende soorten fietshobby, zijn er ook verschillende soorten fietswieltypes. Er zijn in ieder geval drie basistypen fietswielen waaruit u kunt kiezen. Dit zijn de racefietswielen, mountainbike-wielen en BMX-wielen.

Racewielen, zoals de naam al aangeeft, zijn de fietswielen die je nodig hebt als je mee wilt doen aan een wielerwedstrijd. Deze wielen zijn voorzien van aerodynamische, lichtgewicht spaken en banden waarmee je snel door elk racecircuit kunt rijden.

Ondertussen zijn mountainbike-wielen fietswieltypen die speciaal zijn ontworpen voor mountainbiken. Deze banden hebben meestal draadbanden en velgen rond de 26 inch. Ze zorgen ervoor dat u gemakkelijk over bergpaden kunt fietsen omdat ze banden met een lagere luchtdruk hebben die zorgen voor een betere schokabsorptie en tractie.

Ten slotte zijn er de BMX-wielen die speciaal zijn ontworpen voor BMX-fietsen. Ze zijn meestal korter en breder dan mountainbikewielen, waardoor ze ideaal zijn voor onverharde wegen en sprongen.

Gezien het feit dat de verschillende soorten fietswielen die hierboven zijn beschreven zijn ontworpen voor bepaalde typen fietsen, is het vanzelfsprekend dat u ervoor moet kiezen om fietswielen te kopen op basis van het type fiets dat u bezit. Zo haal je maximale prestaties uit zowel je fiets als je fietswielen.

Een mountainbike-primer

De eerste vereiste voor een aspirant-mountainbiker is het aanschaffen van een fiets. Sommige mountainbikes zijn traditioneel omdat ze dikke, robuuste banden hebben. Deze fietsen zijn ideaal voor offroad-fietsen op ruw terrein. Er zijn ook mountainbikes met dunnere, minder robuuste banden. Deze fietsen zijn echt een kruising tussen mountainbikes en toerfietsen. Het voordeel van deze fietsen is dat ze minder wegen dan traditionele mountainbikes. Als u van plan bent te fietsen op verharde wegen of verharde fietspaden of zelfs op paden met lichte obstakels zoals wortels of rotsen, dan zijn deze fietsen (hybriden) wellicht ideaal voor u.

Voor de technische mountainbiker die graag over rotsen, boomwortels en andere natuurlijke gevaren rijdt, biedt de dikkere vermoeide mountainbike een veiligere, meer bevredigende rijervaring. Als beginnende mountainbiker moet je in de regel niet de duurste mountainbike kiezen die er is. Als algemene regel geldt dat u betaalt voor een verbeterde rit door.

Het gebruik van schokdempers voor en achter die over het voorwiel en onder het zadel van de fiets zijn gemonteerd of een fietsframe dat is gemaakt van de allernieuwste medailles voor ruimtetijdperk en dus lichter is dan traditionele mountainbikes. De enige keren dat ik kan zien dat je extra moet uitgeven voor een duurdere mountainbike, is als je lijdt aan artritis, een carpale tunnel of een andere operatie hebt ondergaan, zodat een verbeterd schokabsorberend systeem je ten goede komt. Ook als je meedoet aan mountainbikewedstrijden dan zal een lichter mountainbikeframe je ten goede komen.

Meteen nadat u een mountainbike heeft uitgekozen, raad ik u aan een fietshelm te kiezen. Niemand mag mountainbiken zonder helm. Veel staten hebben wetten aangenomen die vereisen dat zowel kinderen als volwassenen een helm dragen tijdens het fietsen. De natuurlijke gevaren die inherent zijn aan de mountainbikersport maken een goede hoofddeksel een noodzaak. De meeste fietshelmen zijn tegenwoordig ten minste gedeeltelijk gemaakt van gehard piepschuim met plastic buitenkanten en zijn erg licht in gewicht. In de fietshelm zijn meestal de veiligheidsresultaten gestempeld die onafhankelijke testorganisaties hebben verkregen bij het testen van de helm. Deze moeten zorgvuldig worden onderzocht.

Fietsen: wat is mijn type?

Dat is de eerste vraag die een grote fietsfabrikant zijn klanten stelt bij het kiezen van een fiets. Velen weten echter precies wat ze willen. Of het zijn racers, buurtcruisers of mountainbikers. Dan zijn er sommigen van ons die geen idee hebben gekregen in onze zoektocht naar dit als een nieuwe manier van bewegen of een nieuw avontuur.

Het is waar dat een van de belangrijkste vragen die u moet overwegen, is: “Waar zal ik rijden?” Je kunt in de toekomst altijd vooruit lopen van straten tot bergen, maar waar begin je? Misschien is het met een mountainbike omdat je vrienden hebt om mee te doen aan hun off-track regime, of misschien wil je een comfortabele hybride voor fietsen in de stad om je ‘s ochtends latte te krijgen. Bedenk dus eerst welke weg en welke ervaring je wilt.

En wist je dat verschillende fietsen verschillende spieren zullen trainen? Vervolgens wilt u uw zoektocht verfijnen tot die details van de oefening, evenals uw houding, lichaamshoek en comfort.

Dit is je basisfiets. Een van de eerste fietsfabrikanten, Schwinn, maakte deze klassieker in de jaren dertig populair. Het heeft onderdelen die gemakkelijk weer in elkaar te zetten en te vervangen zijn. In de jaren vijftig was het de typische recreatie- en boodschappenfiets in het gemiddelde Amerikaanse huis. Het was het cadeau dat je op kerstochtend bij de boom geparkeerd vond. In de jaren zestig begon de trend voor ongebruikelijke looks, vooral in het frame-ontwerp toen het driehoekige frame veranderde in gebogen en ronde vormen, waarbij soms een van de ijzeren staven ontbrak.

De cruiser is het beste om op verharde wegen en straten te rijden, maar aan het eind van de jaren 50 werd hij ook voor sport gebruikt. Cruiser-fietsen staan ​​vaak bekend als krachtige sportieve tweewielers. Hoewel sportmotoren verschillen qua gedrag, improviseren de nieuwste BMW cruiser-modellen hun transmissieniveaus voor hogere snelheden en rivaliserende sportmodellen.